2020. június 9., kedd

Addicted

Sajnos a Netflix az arcomba tolta a 13 reasons why negyedik évadát 

! spoiler alert !

és én azok közé tartozom, akik az első éved óta szurkolnak a pszichózis kitörésének, mert ennyi ideig már nem lehet az ember ép ésszel prodromában, és a második epizód végén már tök boldog voltam (tiszta Donnie Darko*), erre meg kell tudnom, hogy disszociatív személyiségzavar, ne vicceljünk már. 
Na mindegy, sajnos én a tinitraumák, öngyilkosság, bullying, bármilyen kirekesztődés és leginkább az elbaszottul menedzselt mentális problémák ábrázolásának függője vagyok, szóval úgyis végignézem. 




* amúgy valaki írhatna könyvet a szívnészek eljátszott szerepein átívelő karakterfejlődéséről, valamint ennek fejlődéspszichológiai és pszichopatológiai vonatkozásairól, és kezdhetné Jake Gyllenhaallal - én elolvasnám    

10 megjegyzés:

  1. Jó, hát én nyilván nem értek hozzá, több review is erről beszélt, úgyhogy elhittem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szívesen átírom a kedvedért😊

      Törlés
    2. (És amúgy természetesen nem a problémákkal és azok felvetésével van bajom, pszichózis ide vagy oda, hanem a rendezői/színészi/forgatókönyvírói megoldásokkal.)

      Törlés
  2. Nehogy átírd :) Nyilván a reviewerek és főleg a író/forgatókönyvíró (vagy ki találja ezt ki) megoldása zavar.

    De inkább ne is figyeljetek rám :D
    /a pszichiáter, akinek legnagyobb problémája Hannibal Lecterrel a time management (hogy van ideje valakinek terápiákat tartani, kamu szupervízióba járni, bűnügyi helyszíneken orvosként hősködni, művészi kifinomultsággal sorozatgyilkolni ÉS főleg nappokig készülő vacsorákat főzni)

    VálaszTörlés
  3. "a pszichiáter, akinek legnagyobb problémája Hannibal Lecterrel a time management"

    ez konkrétan még nekem is eszembe jutott, amikor néztem a sorzatot. tizedannyi dologra nincs erőm/időm, pedig valószínűleg egyik tevékenységem sem igényel annyi energiaráfordítást, mint Dr. Lecternek...

    VálaszTörlés
  4. Belátom, hogy nem a Hannibal a legjobb ellenpélda. A 13 reasons why elvileg fontos kérdésekkel akar foglalkozni, összeköti az amúgy egyre komplikáltabb és valószerűtlenebb sztorit mindennapi életben előforduló nehézségekkel, segítő telefonvonalat és internetes oldalt üzemeltet stb.

    A Hannibal (és egyéb sorozatgyilkosos sorzatok) előtt nem hangzik el, "ha amúgy késztetést érezne emberek meggyilkolására, kérjen segítséget itt és itt".


    De amúgy hol van ez a határ? Szerintem egy csomó (tini)sorozat mozog hasonló realitástartalommal, ott miért nincs hasonló figyelmeztetés? Ha ez egy speciális, figyelemfelhívó sorozat, akkor miért nem realisztikusabb? Miért kellett a követhetetlenségig kavarni a szálakat, miközben minden le van öntve cukormázzal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért felröhögtem, mikor elképzeltem a segítségkérő sorozatgyilkosokat (pedig lehet, h nem is olyan vicces/lehetetlen).
      Amúgy valószínűleg a rajongók tehetnek az elhajlásokról, azaz az újabb és újabb évadokról.
      Eredetileg gondolom az első évadot szánták A sorozatnak, ami tényleg elég jól és hitelesen szólt a bullyingról és a kamasz öngyilkosságról (és meglepő módon százszor jobb volt, mint a könyv, ami alapján készült, ez is ritka), csak aztán nagy lett a nyomás és kellettek újabb évadok, amiket elég gyatra módon kiviteleztek (szerintem legalábbis) és gyanús, hogy azért kellett csűrni-csavarni, szellemekkel telerakni, hogy leplezzék, hogy mennyire nincs ötletük a folytatáshoz.

      Törlés
    2. (jó, igazából nem annyira) fun fact: volt már olyan kutatás, ami kapcsán jelentkezett ember segítségért, hasonló tartalmú gondolatok miatt.
      (Sokkal-sokkal nehezebb ilyen esetben seígteni, mint öngyilkossági gondolatok esetén, amire viszonylag jól kidolgozott protokoll van)

      Abszolút egyetértek, az első évad szerintem tényleg nagyon jól fogalmazott meg egy csomó kérdést, sőt szerintem még másodikban is volt egy-két értelmes, továbbvivő gondolat.
      Engem valahogy azért dühít, hogy engednek ennek a nyomásnak, mert tönkreteszi azt, amit felépített.
      Avval egyetértek, hogy a világ kompex, és újabb és újabb kihívásokkal kell megküzdeni, viszont az szerintem tökre nem reális, hogy egy időpillanatban egyetlen ép ésszel gondolkodó személy sincs jelen.
      (Beleértve a pszichiátert és az összes segíteni hivatott felnőttet)

      Törlés
    3. Az olyan szimpatikus, amikor egy sorozatot befejeznek időben, méltósággal.

      Törlés