2020. március 23., hétfő

Finding fun things to do at home

A lakás, ahol a szobát bérelem egy kicsit furcsa, lengyel származású nénié, aki kényszeresen ügyelt a tisztaságra. A konyha úgy néz ki, mint egy műtő, fehér padlóval, fehér szekrényekkel, rozsdamentes acél konyhapulttal és mosogatóval, egy ózongenerátorral* és egy fura, sok kis kavicsokt tartalmazó víztisztító berendezéssel. Miután főztél, vagy bármit csináltál a konyhapulton, vagy használtál egy tányért, azonnal el kell mosogatni, és törölgetni, majd visszatenni a helyére. Így tényleg mindig minden makulátlan. A fürdőszobában meg a vízcseppeket kell lehúzni a kis ablaktörlő szerű izével zuhanyozás után.
Számomra érthetetlen módon a műanyagot és fémet itt nem gyűjtik szelektíven, a kommunális hulladékba megy (állítólag kiválogatják, hát nem tudom), csak a papírt és az üveget.
Főzni nem lehet este fél kilenc után, mert hangos; a gáztűzhelyhez nem tartozik sütő, és nincs mélyhűtő. 

Amikor megérkeztem, február huszadikán, teljesen úgy éreztem, hogy hát ezzel így tudok együtt élni, ki akarna sütőben sütni? Minek kéne bárminek is fagyasztó?

Persze, nyilván nem leszek hirtelen konyhatündér, de párszor már megfordult a fejemben, hogy azért ez most tovább szűkíti a lehetőségeimet a finding fun things to do at home témakörben. Közben a lakásomat otthon a Manólány totálisan rendbe rakja, évek óta halogatott dolgokat is megcsinál, kitakarít, összeszerel, átrendez, aminek nagyon örülök egyébként, és egyben irigykedve vágyakozva figyelem a fejleményeket. Én nagyjából a szobámmal annyit tudok tenni, hogy háromnaponta kiporszívózok, és miután felkeltem tíz centivel beljebb tolom az ágyat. (Még szín szerint sem tudok teregetni, mert alig hoztam színes ruhákat, és amúgy is százévente gyűlik össze elég szennyes, mert itthon kb. ugyanabban a ruhában vagyok, csak a futócuccomat kell mosni.)
Nincs cicám, és nincsenek növényeim sem, amiket túlöntözhetnék.

...

Azt hiszem ezért nem bosszantott fel a szokásos módon a gmail üzenete, hogy betelt a fiókom. Így néhány hétig elleszek a postafiókom (>19800 sima és >2300 fórum beszélgetés) szelektálásával és az üzenetek szisztematikus törlésével.
Kicsit így képzelem a könyvek hisztériás nőszereplőtit, amikor mindent kitakarítanak az utolsó könyvek mögött és porcelánváza belsejében rejtőző pormacskától, az alpakka evőeszközök réseiben megbúvó oxidációs szennyeződésekig, majd ha végeztek, kezdik előről.

Kár, hogy ezt is csak virtuálisan tudom csinálni.





* ez általában báztatott gyümölcsök és zöldségek vizében bugyborékolt, sajnos nem kérdeztem meg, hogy mire jó

6 megjegyzés:

  1. Micsoda? Miért nincsenek növényeid? Azonnal vegyél.

    VálaszTörlés
  2. Nekem a mélyhűtő hiányzik tökre. Bar attól megóv a hiánya, hogy töménytelen mennyiségű fagyit vegyek meg nyáron, mondván majd akkor nem kell menni mondjuk egy hétig csak ezért boltba, és aztán a mindenféle terveimmel ellentétben két nap alatt elfogyasszam az összeset ��

    Itt most épp áram nincs reggel óta (tegnap is ez volt délutánig), és hát nagyon vicces, hogy mennyire nem tudatosult eddig, hogy mennyi minden árammal működik, mert annyira termèszetes hogy van. Se hősugárzó (nélküle hidegebb időben mikor nincs már fűtés 16 fok van), se porszívó, se tűzhely.... ��

    Velem itt lakik ugye egy kutya is, de emellett is én pl mostanában (kb tegnaptol) tokre kezdem érezni, hogy hiányoznak a személyes interakciók. Óhatatlan szerintem...

    Napraforgóvirág voltam :)

    VálaszTörlés
  3. Emlékszem, Dániában először nekem is nagyon furcsa volt az ablaktisztító/vízcsepplehúzó bigyó (MI A NEVE??!) a zuhanyzókban :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legtöbb találatot a (fürdőszobai) vízlehúzó kifejezés adja, lehet, hogy az.

      Törlés
  4. Ha ezt csak úgy magában olvasom, hogy fürdőszobai vízlehúzó, talán a vécé valamelyik részére gondolok, de nyilván csak az (análisan fixált) szerkesztő beszél belőlem :D

    VálaszTörlés