2020. április 2., csütörtök

Jó ügy

A hard core idegtudományon kívül (jelenleg agyi képalkotás, vagy elektrofiziológia) természetesen továbbra sem tudnak hidegen hagyni a pszichológiai folyamatokat kevésbé absztrakt módon vizsgáló, életközeli érzésekre rezonáló kérdések sem.

Amellett, hogy vállaltam heti pár óra plusz online konzultációt - a leliismeretfurdalásomat* enyhítendő -, egyszer csak szembe jött a Twitteren egy COVID-19 hullámot meglovagoló giga reziliencia** kutatás. A poszt arról szólt, hogy éppen milyen nyelvekre fordítják a kérdőíveket, a magyar nem volt köztük.
Gyorsan jelentkeztem, megfelelőnek találtattam, lefordítottam a kérdéseket, a nyelvész fiú visszafordította*** és kedd óta ki lehet tölteni és meg lehet osztani.


https://www.facebook.com/DynaMOREproject/posts/118613849780191?__tn__=-R

bit.ly/DynaCORE-C-HU 

A személyes és szakmai ismerettségi körömben megosztottam, (kiderült pár hiba, amit ki is javítottak), de azon még gondolkodom, hogy hogyan lehet szélesebb körben elterjeszteni.
Bármilyen ötletet szívesen fogadok.




* amiért én egy biztonságos elefántcsonttoronyban vagyok, amíg mások a végeken küzdenek
** magyarra leginkább az ellenállóképesség szóval lehet efordítani, de annak a képessége is benne, van, hogy valaki vissza tud térni az eredeti stabil állapotába, miután valamilyen hatás onnan kibillentette. A pszichológiában nagyjából arra a jelenségre (tulajdonságra) utal, hogy a bár vannak dolgok, amik nagy valószínűséggel okoznak problémát, akár pszichés tüneteket (pl. súlyos traumák, genetikai fogékonyság és biológiai sérülékenység stb.), az emberek egy nem elhanyagolható része, mondjuk harmada, mégis inkább teljesen normális, szeretetteljes és gondoskodó felnőtt lesz, adaptívan küzd meg nehéz helyzetekkel és nem omlik össze krízisek alatt.
*** hogy ellenőrizni lehessen a tartalmi egyezést az eredeti kérdésekhez képest

5 megjegyzés:

  1. Kitöltöttem :) Gondolkoztam, sajnos utólag, hogy nem inkább angolul kellett volna írni a válaszokat, ahol szövegesen is kiegészítettem..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Szuper vagy!
      Aranyos vagy, az a gyanúm, hogy értelemszerűen magyarul válaszolnak a legtöbben, szóval nem ezen múlik :)

      Törlés
  2. izgi dolog ez a reziliencia, annó az egyik műhelyem is ilyen temaban írtam.
    Este én is kitöltöm, kíváncsi vagyok :) Velem már jópár ilyen-olyan szemszögből vizsgálódó kutatás szembejött egyebkent, de kifejezetten rezilienciára fókuszáló meg nemzetközi még egy sem volt köztük. Kíváncsi leszek, mire jutnak.

    VálaszTörlés