2020. április 26., vasárnap

If hunger is not the problem, then eating is not the solution

Én egy valódi antitalentum vagyok, ha ételkészítésről van szó. Ez nem különösebben meglepő, mert abban nőttem fel, hogy a főzés egy teljesen felesleges időrabló tevékenység, az anyukám nem volt hajlandó fél óránál többet főzéssel tölteni, inkább olvasott. (Sütni viszont szeret*, ami szerintem sokszor jóval időrablóbb dolog, de ennél jelentősebb kognitív disszonanciába is beletört már vele a bicskám, hagyjuk.)

Szóval nekem az egész vírusizében ez a legnagyobb gyötrelem, hogy minden nap ki kell találni valami ételt, ráadásul nem árt ha még egészséges is, nem kell sütőben sütni (mert nincs), viszont nem lehet a mélyhűtőből sem elővenni, sem ott tárolni (mert nincs). És persze maximum fél óra alatt elkészül.
Ennek megfelelően nagyon sok friss salátát eszem, meg párolt és serpenyőben grillezett zöldséget, csirkemellett, királyrákot, és mindenféle halat. A tésztát igyekszem kerülni, mert bár nagyon vonzó lehetőség minden nap paradicsomszószos parmezános pennét enni, de sajnos napokra ráküld a szénhidrát hullámvasútra és bár többnyire csak kevés édességet tartok itthon, ez azért kockázatos játék.

A magam részéről alig várom már, hogy újra legyen menza, meg azt is, hogy mire hazamegyek V mesterszakáccsá képezze ki magát a barátaival közös skype-os főzések alatt, és nekem negyedennyit kelljen azon gondolkodni, hogy mit egyek.








Na jó. Velem is megtörtént:




* legkedvesebb emlékeim is a közös sütéseink alkalmaiból származnak: mindhármunknak volt saját kis mini nyujtódeszkája és sodrófája, úgy szaggattuk együtt az asztalt körülülve a túrós pogácsát

12 megjegyzés:

  1. Ööö két dologba szeretnék belekötni.
    1. Fixed mindset vs. growth mindset. Senki sem "tud" főzni, hanem ugyanúgy megtanulja könyvekből, receptekből, tanfolyamon, mint az összes többi implicitté váló készséget nyelvtől autóvezetésig. Az eleje inkább explicit tanulás és gyűlöletes bénázás, majd fokozatosan jobb lesz benne az ember, természetesen ha nem motivált, akkor nem. Szóval semmi baj, ha nem tudsz főzni, de akkor mond azt, hogy "nem érdekel a főzés, ezért nem szeretném megtanulni", az antitalentum az nem egy létező dolog :) Bár a húgom vendéglátót végzett és képes felgyújtani a konyhát egy rántottával, szóval ki tudja :)
    2. A sütés teljesen más dolog, mint a főzés, mert míg a főzés csupán főzés (nyers répából nemnyers répa lesz), addig a sütés kémia: hőmérsékletfüggő reakciók és csodálatos halmazállapotváltozások sorozata, ahol liszt, vaj és víz keverékéből lehet ezerféle dolog, attól függően, hogy hány fokon mit csinálsz velük milyen sorrendben. Ezt a pedikűrösöm magyarázta el egyszer, aki amúgy cukrász, a férje meg "csupán" szakács, és ez mint megtudtam lényegi különbség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1. Sóhaj. [Hisztis kislány maminti: Dehát olyan nehéz elszakadni az öngyűlölettől, csak egy kicsit hadd lehessen.]
      Amúgy. Nem érdekel a főzés. Egyáltalán.
      2. Ez meg most teljesen mind blowing. Nyilván most azonnal szeretném kipróbálni, hogy tényleg így van-e.
      A sütéssel csak az a bajom, hogy tök mindegy, mit sütsz, mindenképpen nyolcmillió kalória pluszban végzed. Meg hogy sütő kell hozzá, többnyire.

      Törlés
    2. Minden önuralmamra szükségem van, hogy ne tegyek ide 18 sütirecept-linket, amihez nem kell sem sütő, sem fagyasztó :) A nyolcmillió kalória sajnos igaz.

      Törlés
    3. 18-at légyszi ne, de egyet küldhetnél 🥰😎

      Törlés
    4. Egyet nem tudok, csak minden kedvenc oldalamról egyet.
      Panna cotta mandarinos pezsgőzselével: http://piszke.blogspot.com/2011/01/vkf-xlix-panna-cotta-mandarinos.html
      Klasszik fánk: https://annuskam.hu/szalagos-farsangi-fank/ (annuskámnál a túrófánk sztem jobb, de Hollandiában tuti nincs túró)
      Matcha palacsintatorta: https://chefiso.com/p/matcha-crepe-cake-recipe/ (ennek van az a változata is, hogy a zöldtea port nem a krémbe, hanem a tésztába teszik és akkor az lesz zöld).

      Törlés
    5. Ú és nem süti, de kalória, most eszembe jutott ez az eperleves, lassan szezonja lesz végre megint :) http://piszke.blogspot.com/2013/05/citromos-tejfolos-eperleves.html

      Törlés
    6. Úristen.
      Ezek mind nagyon menő dolgok, sztem nagyjából az eperleves esélyes :)
      (Most rájöttem, hogy a recepteket nem szertem, frusztrálnak a hozzávalók és precíz mennyiségek, viszont mások ételkészítéséről videókat nézni végtelenül relaxáló dolog. :))

      Törlés
  2. Amúgy csodálatosan néznek ki ezek a kaják.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Tényleg úgy van, ahogy Patricia mondja, sütni fantasztikus dolog. Nekem egy külön örömforrás az életemben. Egyszer amikor 20-nál több vendégünk volt egy hétre különböző nemzetiségűek, megpróbáltam többfélét sütni, hátha mindenki talál kedvére valót, a végén elégedett voltam és fáradt, de egy szép, magas és vékony lány csak nézegette a sütiket, egyet sem kóstolt meg. A testvéremtől, akivel a vendégek jöttek, megtudtam, h a lány cukorbeteg és glutén érzékeny. Másnap süttem csak neki egy kisebb cukor és gluténmentes diótortát, szívalakú volt. Annyira örült, de tényleg.
    Ez már sok éve volt, mégis megmaradt bennem, h milyen könnyű egy kicsi odafigyeléssel örömet szerezni. Egyebekben sajnos egyáltalán nem vagyok kreatív, de sütni annyiféleképpen lehet, és olyan könnyű.

    VálaszTörlés
  4. Főzelékek?
    Én főzelékeken es szendvicsen élek, mert 0 türelmem van a főzéshez kb.,
    Üveges borsóból/babból kb. 20 perc.

    Napraforgóvirág ��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, lencsét már vettem - mert olyan csodálatosan gyönyörűen nézett ki a színes mindenféle lencse egy csomagban -, ha egy napig áztatom, akkor emberi idő alatt megfő :)
      És amúgy nagyon jó ötlet, szerencsére szeretem a főzelékeket.

      Törlés